Egyetemista kuckó

Egyetemista kuckó

Amit az egyetemi életről eddig tanultam - tippek

2017. szeptember 06. - egyetemistakucko

Minden gólya próbálja a lehető legtöbb információt összegyűjteni az egyetemről, a városról ahová költözik és ez teljesen természetes. Nem akarjuk, hogy váratlanul érjen valami vagy hogy lemaradjunk valami igazán fontos eseményről legyen az szórakozás vagy kötelesség az egyetem irányába. Bár még hivatalosan nem kezdődött meg az egyetem máris úgy érzem rengeteg olyan dolgot tapasztaltam vele kapcsolatosan, amit örülök, ha valaki előzetesen elmondott volna, hogy könnyebb legyen.

Kérdezz!

Ez a legelső dolog amit megtanultam, már a beiratkozáskor. Ha valamit nem tudsz hol kell leadni, nem tudod melyik terembe kell menj vagy eltévedtél a városban ne játszd a magányos filmhőst aki valami csoda folytán visszatalál a helyes útra, mert ez nem Hálivúd és te nem vagy Ketnisz Evördín. Az egyetemen biztosan vannak tanulók a beiratkozás idejére pont ezért, hogy kérdezhess tőlük, hidd el, szívesen útbaigazítanak. Ha eltévedtél előtte remélem azért megnézted a címet ahová el kell jutnod, mert ha igen és látsz magad körül emberkéket akkor megnyerted a lottót, ugyanis rajtad kívül az emberek 90%-a tudja hol van az amit keresel.

kerdezz-felelek-450x296.jpg

Fogj neki időben mindennek!

Tudom hogy a szüleid is mindig ezt mondják, mert én is ugyan ezt hallgattam, de annyira örülök, hogy ha morcosan is, de elrendeztem a dolgokat, mert hanem most nem tudnám ezeket a tippeket adni, el is mondom miért: Az érettségi okleveleink a beiratkozás első napjára lettek kész. Úgy terveztem másnap bemegyek, elhozom, harmadik nap meg megyek iratkozni. Anyuka persze mondta, hogy menjek amint csak lehet, úgyhogy bementem a sulihoz, ahol a kezembe kaptam az oklevelet. Nem is én lennék, hogyha nem lett volna rossz tantárgy feltüntetve rajta érettségi tantárgyként. Ha egy nappal később megyek akkor egy évet halasztanom kellett volna, ugyanis nem lett volna kész idejében az új oklevelem. Amint lehetőséged van valamire, hogy előre haladj, indulj! Látod, nem feltétlenül te kell elronts valamit, mégis a te életed fogja befolyásolni. Előzd meg!

Rendszerezett költözés

Már a költözés időpontja előtt pár héttel érdemes legalább egy listát készítened azokról a dolgokról, amiket magaddal viszel költözéskor, valamint azokról a dolgokról, amiket ott fogsz megvásárolni az első napokban. Kintlakásba készülők a következő sorokat tripla figyelemmel olvassák. Én a listát helységek szerint (fürdőszoba, konyha stb.) írtam, ami nagyon megkönnyítette a dolgom és átláthatóvá is tette az egészet. Itt van néhány dolog, amikről én teljesen megfeledkeztem volna, ha egyedül írtam volna a listát: szennyes kosár, ruhaszárító, olló, vállfák, asztali lámpa, másolatok a fontosabb irataimról (nem hordozhatom az összeset magammal és nem tudhatom mikor fog kelleni) stb. Biztos van olyan dolog amit itthon hagyok és még nem tudok róla, de egyelőre még teljesen magabiztos vagyok.

csomagolasi-tippek.jpg

Ne mondj nemet

Ez nem azt jelenti persze, hogy vizsgaidőszakban az összes létező buliba el kell látogatni ahol a hajnalig tartó tivornyán való részvétel kötelező. Persze hogy nem! Ez azt akarja jelenteni, hogy menj el minden olyan eseményre, előadásra, bármire, ami fejleszt, segít, épít téged, új lehetőségeket tár eléd és amik által több, gazdagabb lehetsz. Elvégre mi másért is jársz egyetemre? Viszont ez semmiképp ne akadályozzon meg a tanulásban, mert akkor már rég rossz. Én például az utolsó pillanatban döntöttem el, hogy jelentkezek a nyári egyetemre, ami egy hatalmas élmény volt, nem cserélném el semmiért. Segített abban, hogy megismerjem a várost, az egyetem épületét, felsőbb éves hallgatókkal beszélgethettem, bepillantást nyerhettem hogy hogyan is néz ki egy egyetemi év, úgy szórakozás, mint tanulás szempontjából, nem is beszélve arról a rengeteg emberről, akivel megismerkedtem és összebarátkoztam a négy nap során. 

21441677_1607290842665509_1615486630_o.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://egyetemistakucko.blog.hu/api/trackback/id/tr4412799234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása